سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوگل راهنمایی های زیادی درباره سئو سایت دارد

سئو و بهینه سازی سایت

واقعیت اینجاست که خود گوگل راهنمایی های زیادی درباره بهینه سازی سایت دارد.

اما باید این حقیقت را بپذیریم که گوگل هیچ وقت، چیزی نمی گوید که کار خود را سخت تر کنند و صاحبان وب سایت ها بتوانند گوگل را دور بزنند یا از فاکتوری های بسیار موثر آن باخبر شوند.

به گزارش مشرق، بعد از تغییرات اساسی در الگوریتم گوگل و مشاهده تغییرات(بروز رسانی بزرگ گوگل در شهریور 95)

نقل قول یکی از سخنگویان گوگل مبنی بر اینکه تغییرات شهریور 95(September 2016) ارتباطی به پنگوئن ندارد، بالاخره خود گوگل، در دوم مهر ماه 95 برابر با بیست و سوم September 2016، خبر از به روز رسانی الگوریتم پنگوئن داد و گفت نسخه چهارم الگوریتم پنگوئن، در رتبه بندی ها اعمال شد و به گفته گوگل، الگوریتم پنگوئن، بخشی از هسته مرکزی الگوریتم گوگل شده و دیگر یک الگوریتم ثانویه و جداگانه ای نیست که برای بهبود نتایج و رتبه بندی های گوگل، اعمال شود. یکی از ویژگی های پنگوئن 4 این است که در لحظه کار می کند (Real Time Ranking) و دیگر اینطور نیست که اطلاعات، توسط ربات ها جمع اوری شود و بعد از مدت مشخص، در الگوریتم گوگل، محاسبه شود و بعد از مدتی در نتایج تغییرات به وجود بیاید.بلکه در لحظه، رتبه بندی تغییر می کند.و این موضوع باعث می شود که نتایج تلاش های حاصل از بک لینک ها، چه منفی و چه مثبت، خیلی سریعتر نمایان شود.

ویژگی مهم دیگر پنگوئن 4 این است که با توجه به شاخص های اسپم، رتبه صفحات، کاهش پیدا می کند.یعنی دوباره لینک ها بد، اثر منفی پیدا می کنند(به جای خنثی بودن). همچنین این آخرین آپدیت پنگوئنی بود که توسط گوگل اطلاع رسانی شد.به روز رسانی های بعدی پنگوئن، دیگر توسط گوگل اعلام نمی شود! فراموش نکنید، پنگوئن 4 تنها بخشی از تغییرات الگوریتمی و رتبه بندی گوگل در شهریور و مهر 95 (September 2016) هست و همه تغییرات گوگل در این بازه زمانی، منحصر به پنگوئن نیست.

الگوریتم جدید پنگوئن 4 گوگل باید و نبایدها از نگاه سئو روز

توجه: این آپدیت رو با ایراد Search Analytics در سرچ کنسول اشتباه نگیرید! همونطور که در بخش Search Analytics در سرچ کنسول یا همان وب مستر تولز خود مشاهده می کنید، آپدیتی نمایان هست که در توضیحات بیشتر گفته شده و اینطور آپدیت ها زیاد هستند. این آپدیت در سرچ کنسول هم، ایرادی هست که گوگل پیدا کرده بود، و آمار ها در Search Analytics ثبت نمی شد که این مشکل از یکم تا ششم September یعنی 11 تا 16 شهریور ماه، برطرف شد و ایراد عدم نمایش آمار کلیک و Impression و … در سرچ کنسول، بعد از اصلاح و آپدیتی که در قسمت Search Analytics سرچ کنسول ، مشخص شده برطرف شد.

√ چه کنیم نتیجه بگیریم؟

√ چه کنیم دوباره رتبه خود را باز پس بگیریم؟

√ بایدها و نبایدها چه هستند؟

√ دچار افت سایت شدیم آیا رتبه سایت قابل برگشت است ؟

اینها سوالاتی هستند که اکثر وب مسترها به دنبال آن هستند که سعی میکنیم تا جایی که امکان داشته باشد در این مطلب در این باره صحبت کنیم.

سئو و بهینه سازی سایت یا همان سئو خود را به متخصص بسپارید تا نتیجه بهتری بگیرید. در حال حاضر راه نتیجه گرفتن، استفاده نکردن از راه های غیر معمول است.مثلا نخریدن لینکهایی که مشخص هستند که غیرطبیعی ایجاد شدند. نمونه این لینکها مانند لینکهایی که در فوتر سایتها و یا بصورت Sitewide ایجاد میشوند . البته این موضوع صرفا درباره بک لینک ها هستند.نه لینک های داخلی! شما به راحتی میتوانید کلمات کلیدی خود را(با اشاره به صفحه مرتبط خودشان) در سایدبار یا فوتر و یا محتوای سایت خود بگنجانید و با ایجاد این نوع لینکهای داخلی به گوگل و موتور های جستجو، کلمات کلیدی و مهم خود را معرفی کنید. چه کنیم دوباره رتبه خود را باز پس بگیریم؟

بسیار آسان است.بایداز ابزار Disavow Tools گوگل برای معرفی لینک های اسپم خود به گوگل استفاده کنید تا گوگل، لینک های اسپم شما را در رتبه بندی لحاظ نکند.

منبع: سئو - سئو روز


طراحی بنر تبلیغاتی در پارا دیزاین

طراحی بنر تبلیغاتی  (Banner)

در ابعاد گوناگون و همچنین فرمت های مختلف ، ترکیبی از تصاویر و متون تبلیغاتی هستند که برای هدایت خریداران از وب سایت های دیگر به صفحه ای خاص( و یا صفحه ی اصلی وب سایت) به کار می‌روند. در طراحی بنر های تبلیغاتی می بایست به چند نکته توجه کرد: سبک و کم حجم بودن : یکی از مهمترین ویژگیهای یک بنر تبلیغاتی کم حجم بودن آن است . با توجه به سرعت اینترنت و میزان پهنای باند درکشورمان ، باید طوری بنرهای تبلیغاتی را طراحی کنید که اکثر کاربران قادر باشند آن را مشاهده کنند . جذابیت : جذابیت اولین چیزی است که باعث می شود تا یک کاربر ، یک بنر تبلیغاتی را مشاهده کند . اگر می خواهیم تا کاربران را به سوی خود جلب کنیم می بایست بنرهای تبلیغاتی جذاب را برایشان به نمایش بگذاریم. خلاقیت را فراموش نکنید . در بین بنرهای ثابت و متحرک ، بنرهای تبلیغاتی متحرک جذابیت بیشتری دارند .طراحی بنر تبلیغاتی بنرهای متحرک را می توان در دو فرمت swf (فلش) و gif (گیف) طراحی و پیاده سازی کرد . بنرهای فلش چون به صورت انیمیشن های زنده طراحی می شوند ، چشم گیر تر هستند ؛ اما کاربران برای تماشای این نوع بنرها می بایست نرم افزار فلش پلیر را ( افزونه ی آن برای مرورگرهای مختلف ) روی کامپیوتر خود نصب داشته باشند . البته امروزه با توجه به وسعت کاربرد این فرمت نرم افزاری در دنیای مجازی ، اکثر کاربران از این نرم افزار استفاده می کنند. رنگ بندی مناسب : علاوه بر جلب توجه ، بنری که قصد طراحی آن را دارید ، می بایست زننده نباشد . در غیر اینصورت علاوه بر این که مخاطب را جذب نخواهد کرد ،باعث آزار او و طبیعتاً فرار او از تبلیغات شما خواهد شد ! در این جاست که شما با به کارگیری یک رنگ بندی مناسب ( طوری که در بحث روانشناسی رنگ ها آورده شد ) می توانید از فرار مخاطب جلوگیری کنید . با توجه به موارد گفته شده اگر زمانی را برای طراحی بنر تبلیغاتی مناسب در اختیار ندارید و یا نمی توانید بنری را متناسب با نیازهای تبلیغاتی خود طراحی کنید ، می توانید به مشاورین گرافیست مراجعه کنید. اشخاص ، تیم ها و وب سایت هایی هستند که خدمات طراحی بنرهای تبلیغاتی را به کسانی مانند شما ارائه می دهند برای بنرهای متحرک سناریوی مشخص انتخاب کنید:

  • قرار است چه پیامی را به مخاطبان انتقال دهید؟
  • این پیام باید در قالبی رسمی و یا طنزگونه بازگو شود؟
  • اصلا مخاطبان اصلی پیام چه کسانی هستند؟

با پرسیدن سوال هایی از این دست، می توانید یک سناریو برای انتقال پیام تبلیغاتی خود به مخاطبان از طریق بنر تبلیغاتی، بسازید. بنرهای تبلیغاتی متحرک را مانند یک فیلم یا انیمیشن چند ثانیه ای در نظر بگیرید و با توجه به این ذهنیت دست به طراحی آن ها بزنید. سایز مناسب انتخاب کنید: بنرهای تبلیغاتی غالبا در اندازه های استاندارد از پیش تعریف شده طراحی و پیاده سازی می شوند. اندازه های 120 در 120، 120 در 240، 200 در 300، 468 در 60 و... (اندازه ها به پیکسل محاسبه می شوند) برای بنرهای تبلیغاتی مناسب هستند و وب سایت های اینترنتی، مکان های تبلیغاتی خود را بر اساس آن ها در نظر می گیرند. برای داشتن یک بنر تبلیغاتی خوب و مناسب، نیاز نیست در تمامی اندازه های استاندارد (و غیر استاندارد!) بنر طراحی کنید. فقط کافی است تا اندازه هایی که می توانید پیامتان را در آن به خوبی به مخاطبینتان منتقل کنید انتخاب و از آن ها استفاده کنید. گرافیست ها قاعدتا اهل کسب و کار نیستند: (!) موارد مورد نظر خود و مورد نیاز طراحان برای پیاده سازی را به صورت کامل در اختیار آن ها قرار دهید.

قرار نیست یک طراح کاملا یا تا حد زیادی به جای شما فکر کند.

البته هر کسی در هر کاری نیاز به مشورت دارد و در این موضوع شکی نیست؛ اما همیشه به این موضوع توجه کنید که هر کسی که در موضوعی تخصص و مهارت دارد، لزوما یک مدیر کسب و کار نیست! پس همه چیز را به آن ها واگذار نکنید. تصاویر مناسب انتخاب کنید: یکی از مهمترین اجزای انتقال پیام در بنرهای تبلیغاتی، تصاویر هستند. پس به یاد داشته باشید که باید بهترین تصاویر را برای انتقال هرچه بهتر پیامتان انتخاب کنید.

√برای اینکار می بایست پیامتان را تا حد ممکن برای خود شفاف کنید.

√گاهی یک تصویر می تواند بیشتر از هر نوشته ای، پیام مورد نظر شما را به مخاطبان منتقل کند.

√سعی کنید از افراد مختلف برای انتخاب تصاویر کمک بگیرید.

√از آن ها بخواهید تا به شما بگویند آیا تصاویر انتخاب شده تان می توانند پیام مورد نظرتان را انتقال دهند؟  

منبع : پارا دیزاین


خرید بک لینک به صورت دائمی از بک لینک شاپ

بک‌ لینک چیست؟

هرگاه سایت یا وبلاگی، لینک سایت شما را در صفحه‌ای از سایت یا وبلاگ خود قرار دهد، به آن لینک بک‌ لینک می‌گویند.

به گزارش ایلنا، بک لینک چه خاصیت‌هایی دارد؟

بک‌ لینک خوب، باعث افزایش پیج رنک، افزایش رتبه کلمه کلیدی سایت شما در گوگل، افزایش محبوبیت سایت شما در گوگل می‌شود. آیا بک‌لینک ضررهایی هم دارد؟ اگر بک لینک طبق استانداردهای گوگل ثبت نشود، باعث برخورد گوگل با سایت خاطی می‌شود. قبل از استفاده از بک لینک باید از بهینه‌سازی سایت خود اطمینان داشته باشید. استانداردهای ثبت بک لینک گوگل چیست؟ در سایت‌های مرتبط بک لینک ثبت شود. به‌جای درج بک لینک خالی، بک لینک باید در محتوا ثبت شود.(مثل بک لینک در سایتهای مقاله و شبکه‌های اجتماعی ) یکی از موارد مهم بک لینک، تنوع نوع بک لینک‌هاست (شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ، ویکی، فروم ها و ..) شما می توانید از این خدمات برای افزایش اعتبار وب سایت خود استفاده کنید.

لینک‌سازی یعنی ساخت لینک هایی که به سایت شما اشاره دارند. سایت شما به لینک سازی نیاز دارد. بدون لینک سازی هر چه در محتوا و ساختار سایت خود از نظر سئو انجام داده‌اید، بی‌فایده خواهد بود(به جز موارد کم یا بی‌رقابت).

وقتی لینک شما در سایت‌های تالار گفتگو (forum) قرار می‌گیرد، وقتی لینک شما در وبلاگی در قسمت پیوندها قرار می‌گیرد، وقتی برای سایت خود تبلیغ بنری می‌کنید(لینک بنر)، وقتی لینک شما در کامنتی ثبت می‌شود، زمانی که سایتی شما را در قسمت مورد علاقه خود به عنوان لینک مفید قرار می‌دهد و یا در موضوع خاصی به صفحه‌ای از سایت شما ارجاع می‌دهد، وقتی لینک شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شود، همه اینها خرید بک لینک محسوب می‌شود. هر لینکی در سطح اینترنت که به سایت شما اشاره داشته باشد بک لینک نامیده می‌شود. حال، وقتی لینک‌سازی را خودتان انجام دهید، معنی آن کامل می‌شود زیرا در حالت عادی بسیار دشوار است که شما را به صورت طبیعی لینک کنند. لذا خود شما برای خرید بک لینک دست به کار می‌شوید.

لازم به ذکر است گوگل هیچ وقت توصیه نکرده شما Link Building انجام دهید.

گوگل توصیه کرده با ارئه خدمات و مطالب مفید و دست اول، لینک جمع کنید. یعنی دیگران خود به خود شما را به خاطر کیفیت خدمات و محتوایتان لینک کنند. از طرفی منابع غیر رسمی و گاها مدیر بخش اسپم گوگل(مت کاتز) ، لینک بیلدینگ را نفی نکرده و بر تأثیرگذار بودن و مهم بودن آن اشاره کرده است. با تغییرات گوگل و تغییر راهنمایی‌های گوگل در بخش راهنمای مدیران وب سایت‌ها google webmaster guideline، باورهای غلط و رایجی بوجود آمد و دلیل آن این بود که گوگل صراحتا مواردی را نوشته بود که شاید در نگاه اول و با نگاه بی دقت، نشان از بد بودن بک لینک بود. برای مطالعه این قوانین به مقاله بایدها و نبایدهای لینک‌سازی مراجعه کنید.

شاید گوگل حق داشته باشد که این‌گونه بنویسید زیرا کافیست گوگل بنویسد بک‌لینک خوب است!

آن‌وقت در یک روز، کل وب دنیا پر از لینک اسپم می‌شود! (هم‌اکنون هم شده است!) اما باورهای غلط چه باورهایی است: بک‌لینک کلا بد است و سایت شما نباید بک لینک دریافت کند وگرنه رتبه شما آسیب می‌بیند. بک لینک زیاد بد است.بک لینک باید کم باشد (کم و زیاد خود تعریف دارد!) سایت x با بک لینک بالا آمده.پس به زودی افت می کند! با بک لینک خیلی راحت می‌توان سایت را به صدر نتایج گوگل آورد! خرید بک لینک فالو خوب است و بک لینک نوفالو به هیچ دردی نمی‌خورد. بک لینک نوفالو خوب است و بک لینک فالو خطرناک است! بک لینک دیگر اثری در رتبه سایت ندارد. فقط با بک‌لینک سایت بالا می‌آید! گوگل در راهنمای خود اعلام کرده به‌جای لینک‌سازی، محتوای مناسب تولید کنید تا دیگران خودشان شما را لینک کنند اما واقعیت

این است که لزوما با محتوای خوب، دیگران خود به خود شما را لینک نمی کنند! درباره این موضوع به طور مفصل در مقاله های نخریدن بک لینک، باید ها و نباید های لینک سازی ، به آن پرداختیم رپورتاژ آگهی در حقیقت همان (Advertorial) است و مطالبی که در این بخش قرار می‌گیرند علی‌ رغم اینکه ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارند اما در واقع باسفارش قبلی و با هدف تبلیغ برای کمپانی ها و شرکت های تجاری تهیه شده‌اند. در فضای اینترنتی در برخی وب‌ سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی نیز از چنین شیوه‌ای برای تبلیغات استفاده می‌شود. رپورتاژ آگهی یکی از بهترین روش‌های برندسازی و تبلیغات اینترنتی است که بزرگترین برندهای دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده می کنند.

منبع : بک لینک شاپ


چگونه یک هاست خوب از الینا هاست انتخاب و خریداری کنیم؟

امروزه با پیشرفت اینترنت در کشورمان شرکت های فروش هاستینگ بسیار زیادی به وجود آمده اند.

اما کدام یک برتراست؟ برای انتخاب هاست بهینه من برای شما راه کاری در نظر گرفتم.ابتدابه چند سایت معروف سرزده واز مدیر سایت بپرسیداز چه هاستی استفاده می کند.و هاست آن ها چه خصوصیاتی دارد.

خوب حتما هرکدام از آن ها یک هاست با خصوصیات مختلف به شمامعرفی می کنند.تا اینجا شما هنوزبه نتیجه مطلوبی دست نیافته اید. حال وقت آن رسیده که خود دست به کار شوید.شما باید در مورد هرکدام از هاستینگ هایی که به شما معرفی شده تحقیق کنید.

سرعت : یکی از پارامتر های مهم خرید هاست خوب سرعت آن می باشد. معمولا بازدیدکنندگان سایت به سرعت اهمیت زیادی می دهند. اگر یک وب سایت سرعت یک سایت پایین باشد بدون شک بازدیدکننده دیگر از آن وب سایت استفاده نمی کند.

سرعت یک سایت به موارد زیر بستگی دارد : سخت افزار سرور : استفاده از یک سرور با سخت افزار قوی باعث بالا رفتن سرعت سایت می شود. قدرت سخت افزار سرور باید بیش از مقداری منابعی که از آن استفاده می شود باشد.

این مقدار مصرف به تعداد سایت میزبانی شده ، بازدید ، و … بستگی دارد

دیتاسنتر : این مورد بسیار مهم است که سرور شما در کدام کشور و کدام دیتاسنتر (datacenter) قرار داشته باشد و سرعت پورت ( port) چه مقداری باشد. استفاده از دیتاسنتر های معتبر و با سرعت بالا و شبکه خوب (uptime) در سایت شما بسیار مؤثر می باشد. uptime مقدار زمانی می باشد که سرور سایت شما در دسترس بوده است و دان تایم (down time) مقدار زمانی می باشد که سرور شما از دسترس خارج شده است.

3 سیستم مدیریت محتوا : این یعنی نرم افزاری که برای مدیریت سایت خود در هاست خود آپلود کرده اید که درصد کمی از ان مربوط به سخت افزار سرور می باشد. هرچه سیستم مدیریت محتوا امکانات بشتری داشته باشد ممکن است نیاز به زمان بیشتری برای بارگذاری (load) سایت داشته باشد. همچنین درصدی هم مربوط به حجم عکس و بانک اطلاعاتی سایت می باشد. امنیت : .امنیت اطلاعات : 2 پارامتر مهم برای امنیت اطلاعات استفاده از raid و پشتیبان گیری می باشد. با استفاده از raid 1 اطلاعات هاست شما در یک هارد دیگر هم ذخیره می شود تا در صورت از بین رفتن هارد اول ، اطلاعات حذف نشود. پشتیبان گیری : ممکن است اطلاعات سایت شما ناخواسته حذف شود و یا به سرور نفوذ شود و یا هارد های سرور از بین برود. هاستینگ ها با تهیه نسخه پشتیبان در مقاطع زمانی مشخص و انتقال آنها به سرور دیگری ، همیشه یک یا چند نسخه از اطلاعات وب سایت را در سرور دیگری نگهداری می کنند تا زمانی که مشکلی برای اطلاعات سایت بوجود آید از آن استفاده کنند.

وب هاستینگ همان چیزی است که وقتی می خواهید وب سایت تان روی شبکه بین المللی (اینترنت) برای همه قابل دیدن باشد به آن نیاز دارید.

به زبان ساده، وب سایت شما باید روی یک سرویس دهنده میزبان قرار گیرد. کامپیوتر شخصی شما هم می تواند به صورت یک سرویس دهنده میزبان تنظیم و راه اندازی شود اما اگر قصدتان جذب ترافیک یا «بازدید کننده» زیاد برای سایت تان است، این کار زیاد عاقلانه به نظر نمی رسد برای اینکه وب سایت شما در اینترنت در دسترس باشد لازم است کامپیوترشما همیشه روشن و به اینترنت متصل باشد؛ به محض خاموش شدن کامپیوتر دیگر کسی سایت شما را نمی بیند.

از طرف دیگر اگر با نرم افزارهای راه اندازی سرور آشنا نباشید، این کار می تواند برای شما پیچیده باشد در نتیجه اصلاح اشکالات و خرابی های احتمالی سرورتان وقت و انرژی زیادی می خواهد .

هاست وب هاستینگ به همین دلایل تمام شرکت ها، ارگان ها و حتی افراد شخصی که نیاز به وب سایت دارند برای میزبانی سایت شان به سراغ شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی می روند. در چنین شرکت هایی سرورهای آنها غالباً در خارج از ایران و در معروف ترین و مجهزترین Datacenterهای دنیا قرار دارد جایی که به صورت 24 ساعته برق به سرورها متصل است و اینترنت قطعی ندارد و برای مواقع اضطراری تمهیداتی اندیشیده شده است.

خرید هاست و دامین رایگان شما به عنوان مشتری به فضای کوچکی از این سرورها دسترسی دارید که با داشتن فضایی هرچند کوچک و کم حجم به یک تیم از متخصصان اینترنت برای نگهداری وب سایت تان متصل خواهید بود که در طول 24 ساعت می کوشند که این سرویس متوقف نشود.

هر سرویس عمومی و اضافی نصب شده روی سرورهای مشترک و هر سایت دیگر روی آن سرور می تواند یک کانال ورودی برای هکرها باشد. همچنین حجم و انبوه درخواست ها روی سرور پایداری و سرعت آن را قطعاً کاهش خواهد داد. خرید هاست پربازدید از طرف دیگر این نکته که سرورهای میزبان شما در چه مرکز داده ای و در کدام کشور واقع شده و فراهم شدن شرایط امکانات این مرکز داده از نظر پهنای باند، امکانات امنیتی، استحکام بنای فیزیکی، پیش بینی شرایط بحرانی مانند قطعی برق، آتش سوزی، زلزله و... تا چه میزان است از شاخص های مهمی برای تصمیم گیری جهت انتخاب یک سرویس دهنده خدمات میزبانی وب است.

هاست لینوکس ایران (داخل کشور)

به طور خلاصه به سرویس های هاستی گفته می شود که سرور آن در داخل کشور یعنی ایران قرار دارد.

1 – مزایا – سرعت 2 الی 4 برابر بالاتر جهت دسترسی به سایت ها : اگر سرور میزبان سایت شما در داخل ایران باشد سرعت دسترسی به اطلاعات یا به اصطلاح سرعت لود شدن سایت برای کاربران داخل ایران سریعتر از دسترسی به اطلاعات در سرور های موجود در خارج از کشور است و این بیشتر به دلیل بُعد مسافت و پایین بودن پینگ می باشد.

امنیت اطلاعات برای سایت های دارای اطلاعات حائز اهمیت و حیاتی، مانند سایت های دولتی : از آنجا که سایت های دولتی و سایتهای برخی شرکتها حاوی اطلاعات حیاتی و مرتبط با منافع ملی هستند به این گونه سایت ها اکیداً توصیه می شود از هاست ایران برای میزبانی وب سایت خود استفاده نمایند. – دسترسی به سایتها در صورت بروز اختلال شبکه اینترنت کشور: هنگام اختلال در اینترنت ایران معمولا شاهد کندی یا عدم دسترسی به سایتهایی که روی سرورهای خارجی قرار دارند خواهیم بود اما در صورتی که سایت بر روی سرور های محلی (داخل ایران) میزبانی شود سایت برای بازدید کنندگان ایران بدون هیچ مشکلی بازخواهد شد.

2 – معایب – کیفیت متوسط شبکه دسترسی به اینترنت : متاسفانه در ایران از نظر کیفیت شبکه ی دسترسی به اینترنت دارای توان رقابتی چندانی با برخی از کشورهای پیشرفته قاره آمریکا و اروپا (فرانسه,آلمان,آمریکا,کاناداو …) نیستیم و از این نظر دیتاسنترها در نتیجه سرور های موجود در این قاره ها از کیفیت و شبکه پرقدرت تری برخوردار هستند.

پایداری (UpTime) پایین تر نسب به هاست خارج از ایران: همانطور که در بالا ذکر شد متاسفانه در ایران کیفیت شبکه ای در حد کشور های پیشرفته نداریم که این عمل باعث کمی پایین آمدن میانگین آپتایم سرور ها و در نتیجه آپتایم وب سایت ها می باشد آپتایم شبکه در ایران می تواند بین 98.5 الی 99 درصد باشد. در سرور های خرید هاست پربازدید ایران به دلیل استفاده از یکی از معتبر ترین دیتاسنتر های خاورمیانه آپتایم سایت ها تا 99.9 درصد تضمین می شود. – پهنای باند کمتر: به دلیل کم و گران بودن پهنای باند در داخل کشور به سرویس های هاست  پهنای باند کمتری نسبت به سرویس های هاست خارج ایران تعلق می گیرد. – عدم امکان استفاده مستقیم از کنترل پنل cPanel بر روی سرور های ایرانی: متاسفانه کنترل پنل محبوب و پرقدرت سی پنل سرور و ای پی های ایرانی را تحریم کرده است و به همین این دلیل امکان نصب این کنترل پنل به طور مستقیم بر روی سرور های ایرانی وجود ندارد و از این رو نصب این کنترل پنل بر روی این سرور ها به دلیل نیاز به استفاده از ترفند ها، دشوار می باشد و معمولا به همین دلیل اکثر سرویس های هاست داخل کشور دارای کنترل پنل لینوکس می باشند.

منبع : الینا هاست