سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا نیاز به آموزش اکسل داریم؟

 

چرا نیاز به آموزش اکسل داریم؟

 

اکسل شامل صفحات گسترده‌ای است که اطلاعات آن به صورت عددی و حروفی تقسیم‌بندی، سازمان‌بندی و مرتب شده‌اند. از اکسل علاوه بر سازماندهی داده‌ها، برای نگهداری و پردازش داده‌ها و رسم چارت (نمودار) نیز استفاده می‌شود. اگرچه متخصصین ریاضی و حسابداری از برنامه‌های دیگری استفاده می‌کنند و اکسل برای آن ها بسیار ضعیف است، اکسل بیشتر برای کارهای آماری، مالی و حسابداری عمومی و افراد عادی (کاربران خانگی) و برای ایجاد کاربرگ، سند، فاکتور، رسم نمودار و محسابات مالی و آماری و ریاضی از اکسل استفاده می‌شود. در واقع اکسل ماشین حسابی است با قابلیت‌های بالا. برای مثال اگر بخواهید حساب‌های روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه‌ی مالی خود را بنویسید، آموزش اکسل از اکسل استفاده می‌کنید.

در دنیای امروز کاربرد نرم افزار اکسل و لزوم آموزش اکسل بر هیچ کس  پوشیده نیست. این نرم افزار به عنوان پایه ای ترین نرم افزار حسابداری برای استفاده حساب های شخصی گرفته تا حسابداری های بزرگ و کلان کاربرد فراوان دارد. بسته آموزش اکسل ویرا به شما کمک میکند تا علاوه بر  صرفه جویی در وقت، در مدتی کوتاه در استفاده از این نرم افزار به یک حرفه ای بدل شوید. با بسته آموزش اکسل ویرا، صفر تا صد استفاده از  اکسل را یاد بگیرید و از کاربرد تک تک منوها گرفته تا فرمول نویسی های پیچیده را به آسانی فراگیرید.

معرفی زبانه های اصلی 

همانطور که در تصویر محیط اصلی سند اکسل دیدیم، زبانه های اصلی نرم افزار اکسل به 7 دسته تقسیم می شوند. البته یکسری زبانه های «مخفی» هم وجود دارد که در درس های بعد با آنها آشنا خواهیم شد. در زیر به معرفی کارکرد گروه نرم‌افزاری ویرا  زبانه های اصلی می پردازیم.

  

زبانه Home

 

 

 

گزینه های این زبانه، امکان تایپ آموزش اکسل – گروه نرم افزاری ویرا متن و عدد در سلول ها، ویرایش و مرتب سازی داده ها، ویرایش و حذف سلول ها و... را می دهند.

زبانه Insert

 

 

 

با استفاده از مجموعه گزینه های زبانه Insert ، می توانید مواردی  از قبیل جدول، گروه نرم‌افزاری ویرا  عکس، نمودار و... را در یک سند درج کنید. به طور کلی برای «درج» هر چیزی در یک سند اکسل، از این زبانه استفاده می شود.

زبانه Page Layout

 

 

 

گزینه های این زبانه مربوط به تنظیمات یک صفحه در سند است. گروه نرم‌افزاری ویرا  به طور کلی برای پیکربندی و بهینه سازی صفحات کاربرگ های اکسل از گزینه های این زبانه استفاده می شود.

زبانه Formulas

 

 

 

از این زبانه برای درج فرمول ها و توابع ریاضی استفاده می شود. در این زبانه یکسری از توابع ریاضی به صورت پیش فرض قرار دارد که در پروژه های پیچیده ریاضی و حسابداری از آنها استفاده می شود.

زبانه Data

 

 

 

با استفاده از گزینه های این زبانه می توان اطلاعات مندرج در نرم افزارهای دیگر و یا منابع اطلاعاتی در اینترنت را به نرم افزار اکسل وارد کرد و بر روی آن تغییراتی انجام داد. کارهایی مانند مرتب سازی و فیلتر کردن اطلاعات از جمله قابلیت های موجودیست که گزینه های آن در این زبانه وجود دارد.

زبانه Review

 

 

 

با استفاده از گزینه های این زبانه می توانید تغییرات خاصی در گروه نرم‌افزاری ویرا نرم افزار ایجاد کنید. مثلا تصحیح گر واژگان را به دلخواه خودتان تنظیم کنید، از مترجم اسناد اکسل برای بهبود کیفیت متون درج شده در سلول ها استفاده کنید، متن تان را با متون دیگر مقایسه کنید، از پروژه اکسل تان به طور امنیتی محافظت کنید و... .

زبانه View

 

 

 

از گزینه های این زبانه برای شیوه نمایش یک سند اکسل استفاده می شود. گروه نرم‌افزاری ویرا  مثلا می توان شکل نمایش صفحه را انتخاب کرد، می توان سند را در حالت بزرگنمایی تماشا کرد و... . همچنین می توان گزینه های دلخواهی را در صفحه نمایش یک سند اکسل اضافه یا حذف کرد.

 

منبع:

http://www.vira20.ir/excel-learning