سفارش تبلیغ
صبا ویژن

باید ها و نباید های حمل و نقل بین المللی

 

باید ها و نباید های حمل و نقل بین المللی

 

ترخیص کالا اصطلاحی است که جهت اظهار کالا به گمرک و آزادسازی آن برای وارد کننده یا صادر کننده کالا مورد استفاده قرار می گیرد. 

فعالیت ترخیص کالا شامل آماده سازی و ثبت اسناد به صورت فیزیکی یا الکترونیک و محاسبه پرداختی ها شامل مالیات ، ماخذ تعرفه گمرکی ، سود بازرگانی ، حقوق گمرکی و تسهیلات ارائه شده توسط دولت به واردکنندگان و صادر کنندگان کالا می باشد. 

 

در بسیاری از کشورها کارگزاران گمرکی یا حق العمل کاران فعالیت خود را در زیر مجموعه فعالیت فورواردری کالا به انجام می رسانند البته تجارت های مستقل و خطوط کشتی رانی، وارد کنندگان و صادر کنندگان، عمده ی کارفرمایان حق العملکار گمرکی محسوب می شوند.

 

تخصیص کوتاژ با توجه به مدت اعتبار کابوتاژ کالا به گمرک مقصد می باشد (تا سه ماه بعد از انقضای کابوتاژ کالا اگر گواهی نامه ی گمرک مقصد از طرف صاحب کالا که خود  نشان دهنده ورود کالا است ارائه نشود، کالا حمل و نقل بین المللی به مقصد نرسیده استنباط می شود.) در این مرحله تشخیص مسیر گمرکی جهت ترخیص کالا به روش سیستمی صورت می گیرد که شامل دریافت کوتاژ ترخیص کالا می شود، کوتاژ در واقع کد شناسایی برای ترخیص کالا و اظهارنامه می باشد.

باید توجه کرد کالایی که ترخیص قطعی نشده برای گمرک در عوض وثیقه ای برای مطالبات گمرک چه در خصوص ترخیص کالای مورد بحث و چه در خصوص مطالبات معوقه ی حاصل از ترخیص کالاهای از پیش صورت گرفته می باشد. 

بر مبنای اظهار صورت گرفته یکی از مسیرهای سبز ، زرد و قرمز انتخاب می شود. 

گمرک پس از دریافت اسناد و مدارک ترخیص کالا به تشخیص هویت و تشخیص کارت بازرگانی می پردازد و در مراحل بعد به تشخیص نماینده قانونی جهت ترخیص کالا، وکالت نامه ترخیص و معرفی نامه، بررسی پروانه حق العملکاری و بررسی مطالبات معوقه و کنترل بدهی مربوط به ارزش کالا می پردازد. 

بر اساس ماده 3 قانون مقررات واردات و صادرات وجود کارت بازرگانی با اعتبار برای افرادی که ترخیص کالا به واردات به صورت تجاری اقدام می کنند یک امر اجباری می باشد.

همچنین سابقه کمپانی در تصادفات و خطرات احتمالی و به خصوص برای کمپانی های عظیم میلیارد دلاری همچون زنگ خطری محسوب می شوند  .

                      

 

فعالیت کسب و کار های حمل ونقل بین المللی می توان در توانایی های فورواردر و کریر نیز تعریف کرد . فورواردر روال های قانونی و کاغذ بازی ها را انجام و کریر وظیفه ی حمل فیزیکی کالا را شامل می شد .

 

در هر صورت ساختمان حرفه ی حمل و نقل بین المللی بسیار وسیع و همچنین انعطاف پذیری بالایی داراست ترخیص کالا ، حمل و نقل بین المللی . و با توجه به قوانین موافقت شده توسط کشور مبدأ و کشور مقصد انجام می شود .

 

این قوانین معمولاَ توسط عرف جاری بین 2 کشور مبدأ و مقصد تعیین می شوند و سازمان های دولتی عهده دار قانونگذاری و تعیین شرایط قانونی بین دو کشور می باشند .

 شرکت حمل و نقل بین المللی بهروش سریع با مسئولیت محدود با مشارکت تیمی متخصص در زمینه های ترخیص  کالا ، حمل دریایی ,حمل زمینی ,حمل هوایی و ترکیبی بهترین سرویس حمل را در اختیار شما مشتریان عزیز قرار می دهد.

در دانش و صنعت حمل و نقل بین المللی ما بر این باور هستیم که اعتماد مشتریان بزرگترین سرمایه ترخیص کالا ، حمل و نقل بین المللی یک شرکت تلقی می شود. بهروش سریع دریچه ای نو به دنیای تجارت را به شما تاجران عزیز نشان خواهد داد با خدمات فوق العاده ای چون جلسه رایگان مشاوره ,تخفیف کرایه حمل برای تاجران خاص ,گزارش حمل آنلاین , استعلام قیمت ترخیص کالا و حمل متفاوت و مطالعه ی آنلاین در مورد هر آنچه از تجارت باید بدانید.

به صفحه اینستاگرام ما ملحق شوید و از اخبار لحظه به لحظه تجارت با خبر باشید. ترخیص کالا حمل و نقل بین المللی

منبع:

http://www.behraveshsarie.com    /